Intervju tider

                                                                                                                                                                           25 Juli       


Intervju tider


Jag far inte glomma

dessa tider av total noggrannhet

bultande adror och svettiga pannor

nyslipade skor och koncentrerade blickar


Hur de sitter obekvamt pa sina stolar

Alla de sju kandidater

svettandes....undrandes...

Skriver och kampar sig fram

nervost genom testet; "Assessment for Stock keeper" heter det!


Vet de vad jobbet innefattar?

Vet de ens hur lagret ser ut?

"Assessment"...det later sa stort...


Om jag berattar om denna obetydliga, monotoma, trakiga, tvetydiga tjanst

kommer de da att slita av sig slipsarna?

Skjuta ifran sig stolarna

Slanga ifran sig pennorna

Torka sig i pannorna och riva sonder papperna?


Kommer de flina mig i ansiktet

slanga fram valfarden och torka bort hopploshehten?

Kommer de...om jag avslojar hemligheten..? Tror ni??





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0