Frituur Friterie

BRYSSEL: 08-05-14  19:34-19:50

Jag maste fa skriva om den har dagen, jag maste fa skriva om mina bubblande kanslor. Om min tomhet fran allt det som jag har lamnat bakom mig, om min blomstrande familj, om min langtan, om min oro, om den afrikanska drottningen med plastigt loshar som precis gick forbi, om de tappra barkvinnor med slitna ansikten och hangbrost som serverar ol i sina pumps dagarna i anda, om Frituur Friterie Mervier vid Jettes station, om den svala vinden som blaser damm i mina ogon, om min forsta Hoegaarden ol som jag avnjuter....

Kommer jag nagonsin att lasa dessa rader och minnas tillbaks, kanna denna behagligt oroliga kansla, kommer jag nagonsin kunna dela dessa kanslor med nagon, kommer de att forsta, kommer jag att forsta?

Jag tar ett djupt andetag, kliar bort lite damm, blundar och lysnar pa taget som susar forbi, bartendern som skaller pa sina gaster, andas in lite pommes frittes olja, packar ihop och gar.

Snart borjar det regna.

Det har far aldrig glommas!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0